Måndag

Jag spenderade faktiskt halva helgen i Uppsala för första gången även om jag knappt hann vistas i mitt eget rum. Istället samlade vi ett gäng i en större lägenhet och åt tacos framför Melodifestivalen och spelade ett spel som gick ut på att rita bilder till olika ord vilket framkallade väldigt mycket skratt (och klagomål på folks ritförmågor haha). I söndags efter en lång sovmorgon vandrade vi bort till Flogsta för att utforska det som tydligen ska vara Uppsalas billigaste Ica. Där mötte vi också upp ett par vänner som vi fikade med i mitt korridorsrum innan vi åkte iväg och köpte med oss kinamat hem till min kompis så jag fick se hur hennes place såg ut.
 
Idag vaknade jag upp ensam men eftersom jag börjar känna mig mer och mer hemma i min korridor kändes det helt okej. Skolan bestod av en två timmars lektion i norska och efter att ha dragit ut på det alldeles för länge passade jag äntligen på att göra rent toaletten samt bädda om min säng. Det fantastiska resultatet ser ni här ovan. Nu känner jag mig i alla fall hur nöjd som helst! 
 
Jag ska alldeles strax bege mig ut på en springtur i det slaskigaste slaskvädret jag har upplevt. Måste bara försöka förbereda mig mentalt först. Wish me luck!
 
Allmänt | |
Upp